Hotellen behöver säkra bokningar

Driver du ett hotell? Det Är stor konkurrens om hotellen i Stockholm. Detta trots att turismen ökar i Sverige. Under förra året; 2017 var det 63 miljoner övernattningar, det var en ökning med 2 procent med året innan (2016). Samtidigt ökar antalet gäster som kommer långt ifrån; antalet besökare från USA ökade med 12 procent jämfört med sommaren innan (2016).

Mycket viktigt med säkra hotellbokningar

Ett av de viktigaste funktionerna som man som hotell behöver ha är säkra bokningssystem på hotell. Det sista man vill ha är strul med bokningarna. Särskilt om man är ny på hotellmarknaden. Är man en uppstickare och ny inom övernattningsbranschen, är det mycket viktigt att allting fungerar. Och ett av de viktigaste funktioner som bara måste fungera är hotellbokningar. Man vill inte behöva tala om för gäster som har sett fram emot att få en övernattning på ditt hotell, att det har strulat med bokningen och du har överbokat, eller att bokningen har fallit bort.

Automatiska in-checkningar

Det är allt fler hotell som erbjuder möjligheter till sina gäster att på samma sätt som man kan checka in automatiskt på flyget innan de går ombord på flyget, kan de checka in på hotellet via nätet. När man checkar in med sin bokningskod, får man e-post-meddelande med all information som man behöver. Där man kan man ändra bokningen, betala eller beställa fler tjänster. När gästerna sedan kommer fram till hotellet, kan de även checka in via en automat och få sin nyckel på hotellet. Det ger fördelar för gästerna eftersom det innebär att de kan komma in och checka in under vilken tid på dygnet som helst.

Digital infomationssökning

Med automaterna kan gästerna även söka efter den slags information som de önskar få på hotellet. De kan söka efter taxi-bilar, leta efter kulturell information som är uppdaterad, information om nöjen, shopping, restauranger och även kunna boka bord via systemet. De kan titta på digitala kartor och få dem printade om de så önskar. De kan då information om transporter, bussnät, tåg och flyg.

Digital beställning av fler tjänster

Vill de ha fler tjänster på hotellet, såsom tvätt av kläder, boka bastu, beställa mat på rummet och så vidare, finns det de möjligheterna via det automatiserade systemet som du som hotellägare kan erbjuda dina gäster. Med dessa automatiserade system kan hotellgästerna agera mer självständigt och få tag i all den informaiton som de behöver. De kan söka informaiton på sätt som de är vana vid att göra på nätet.

16 sep 2018